Zpět na články

Lékárny

Strategie získávání potenciálních zákazníků: Využití cílené komunikace na získání reálných zákazníků tam, kde je potřebujete oslovit.

Market Locator je samoobslužnou mediální agenturou, která prostřednictvím běžného web rozhraní umožňuje online analyzovat populaci, zacílit a vytvořit vlastní kampaň na pár kliků. Inovativní a přitom jednoduchý přístup k reklamě může nyní využít každý. I menší živnostníci či středně velké firmy si mohou rychle získat pozornost nových zákazníků.

Jak si vyklikat svou kampaň.

Market Locator používají firmy při svém vzniku i při otevírání nové pobočky, nebo celé sítě poboček. Podívejme na to, jak je to jednoduché, od myšlenky až po realizaci vlastní cílené kampaně, tak jak to udělala síť lékáren Pilula.

Prvním krokem je stanovení komunikačního cíle – oslovit a přilákat zákazníky do své sítě lékáren. Pokračujeme strategií kampaně – snažit se vžít do uvažování různorodé cílové skupiny a najít tu, která je afinitní na nabídku léčiv a vitamínů. Individualizovanou nabídkou pro každou pobočku v síti oslovit lidi tak, aby SMS poselství bylo přijato a v co největší míře využito. Vytipovali jsme cílovou skupinu z geografického hlediska – spádové území okolí lékárně dosažitelné pěšky (cca 2km), věk 36 a vyšší (střední a starší generace se zajímá o léčiva), ženy (jsou afinitnější na slevy a akce), bonita nižší a střední. A nyní nastal čas k určení správného poselství – SMS textace. Doporučujeme vyzkoušet několik alternativ, aby bylo dosaženo co nejlepší „response rate“. Zároveň doporučujeme i nabídnout malý dárek např. změření cholesterolu zdarma, aby měli lidé pocit odměny. A tady jsou konkrétní příklady:

  • „Prijdte si zdarma zmerit hladinu cukru. Prekvapi vas i nase super ceny na leky a vitaminy. Navic s touto SMS 5% sleva na nakup v XY lekarne ve Vodickove 13“, nebo
  • „Usetrete na doplatcich za receptove leky az do 50%. V nove otevrene lekarne ve Vodickove 13“, nebo
  • „Udelejte par kroku pro sve zdravi a najdete vitaminy a leky v nejlepsich cenach. S touto SMS ziskate extra 5% slevu na nakup v XY lekarne ve Vodickove 13“

Při zadávání kampaně v rozhraní Market Locator si zvolíme na mapě lokalitu oslovení lidí v okolí každé pobočky. Můžeme použít způsob SMS kampaně a oslovit lidi, kteří bydlí v okolí lékárny. Nebo, pokud chceme podpořit spontánní nákup, zvolíme LBS SMS kampaň (location based SMS), při níž oslovíme potenciální zákazníky SMSkou při vstupu do „naší“ lokality.

Měření úspěšnosti kampaně

Důležitá je i zpětná vazba, abychom poznali efektivnost nákladů na oslovení zákazníků. Úspěšnost kampaně můžeme posuzovat z několika hledisek. Po skončení každé kampaně nabízí Market locator „Post-buy“ analýzu, která poskytuje přehled o přesném čase a počtu odeslaných SMS. Pokud SMS zpráva obsahuje i link na webstránku, tak uvidíme i „response rate“ a můžeme si zkontrolovat např. přes Google Analytics i návštěvnost této stránky. V neposlední řadě doporučujeme sledovat si zvýšenou návštěvnost každé pobočky reálnými zákazníky.

David Lazar

Sdílejte článek s přáteli
Nenechejte si ujít!

Zapojte se do našeho seznamu přátel a my Vám "kde tu" pošleme skvělé inspirace, případové studie a nové nápady, které vám pomohou zlepšit marketing a analytiku.

Začněte dnes. Registrace ZDARMA! Zaregistrujte se TEĎ