Zpět na články

Čerpací stanice

Strategie získávání potenciálních zákazníků: Využití cílené komunikace na získání reálných zákazníků tam, kde je potřebujete oslovit.

Market Locator je samoobslužnou mediální agenturou, která prostřednictvím běžného web rozhraní umožňuje online analyzovat populaci, zacílit a vytvořit vlastní kampaň na pár kliků. Inovativní a přitom jednoduchý přístup k reklamě může nyní využít každý. I menší živnostníci či středně velké firmy si mohou rychle získat pozornost nových zákazníků.

Jak si vyklikat svou kampaň.

Market Locator používají firmy při otevírání nové pobočky, nebo podpoře prodeje v existující síti. Podívejme na to, jak je to jednoduché, od myšlenky až po realizaci vlastní cílené kampaně tak jak to udělala síť čerpacích stanic Shell. Prvním krokem je stanovení komunikačního cíle – oslovit a přilákat zákazníky na své čerpací stanice. Pokračujeme strategií kampaně – snažit se vžít do uvažování různorodé cílové skupiny a najít tu, která je afinitní na nabídku pohonných hmot a autodoplňků. Individualizovanou nabídkou pro každou pobočku v síti oslovit lidi tak, aby SMS poselství bylo přijato a v co největší míře využito. Vytipovali jsme cílovou skupinu z geografického hlediska – spádové území okolí čerpací stanice (cca 15 km), věk 26 až 65, bez rozdílu pohlaví (řidiči jsou muži i ženy). A nyní nastal čas k určení správného poselství – SMS textace:

  • „Tankujte se slevou 1,50 Kc / litr paliva Shell a oslavte s nami 20.
    narozeniny! Sleva plati v obdobi 21. – 23.9.2017 na Shell Brno ve Vodickove ul.“

Při zadávání kampaně v rozhraní Market Locator si zvolíme na mapě lokalitu oslovení lidí v okolí každé pobočky. Můžeme použít způsob SMS kampaně a oslovit lidi, kteří bydlí v okolí čerpací stanice. Nebo, pokud chceme podpořit spontánní nákup, zvolíme LBS SMS kampaň (location based SMS), při níž oslovíme potenciální zákazníky SMSkou při nejbližší hlavní silnici směrem k „naší“ čerpací stanici.

Měření úspěšnosti kampaně

Důležitá je i zpětná vazba, abychom poznali efektivnost nákladů na oslovení zákazníků. Úspěšnost kampaně můžeme posuzovat z několika hledisek. Po skončení každé kampaně nabízí Market locator „Post-buy“ analýzu, která poskytuje přehled o přesném čase a počtu odeslaných SMS. Pokud SMS zpráva obsahuje i link na webstránku, tak uvidíme i „response rate“ a můžeme si zkontrolovat např. přes Google Analytics i návštěvnost této stránky. V neposlední řadě doporučujeme sledovat si zvýšenou návštěvnost každé pobočky reálnými zákazníky.

David Lazar

Sdílejte článek s přáteli
Nenechejte si ujít!

Zapojte se do našeho seznamu přátel a my Vám "kde tu" pošleme skvělé inspirace, případové studie a nové nápady, které vám pomohou zlepšit marketing a analytiku.

Začněte dnes. Registrace ZDARMA! Zaregistrujte se TEĎ