Zpět na články

Jak vytvořit kampaň?

Jak vytvořit kampaň?

Můžete vytvořit cílenou kampaň ze 3 různých míst:

  • Dashboard – přímo z navigačního panelu můžete spustit jednoduchou kampaň založenou na poloze během několika sekund
  • Stránka kampaně – kliknutím na tlačítko Vytvořit předem nastavenou kampaň můžete zvolit preferovaný komunikační kanál a importovat nejoblíbenější nastavení. Potom můžete jednoduše upravit a odeslat kampaň.
  • Mapa stránky – určete umístění a nastavte kritéria filtrování. Můžete přímo vytvořit kampaň z mapy. Pro další informace pokračujte v čtení.

Vytvoření kampaně z mapy

1. Definujte cílovou skupinu a lokalizaci na mapě

Vyberte na obrazovce místo z mapy, které vás zajímá. V levé nabídce klikněte na kartu Filtry, kde si můžete vybrat data pro analýzu nebo kampaň. Zapněte datovou vrstvu, kterou chcete použít a nastavte kritéria filtrování.

2. Vytvořte definice kampaně

Je důležité zkontrolovat potenciální dosah kampaně, abyste měli představu o tom, na kolik lidí můžete cílit (musí to být více než 100 lidí, doporučujeme však cílit na více než 1.000, abyste dosáhli hladkého doručení). V okamžiku, kdy máte filtry připravené k cílení, klikněte na tlačítko “Vytvořit kampaň” (to naleznete v levém menu). Otevře se nové okno, které vás provede editorem kampaní.

3. Navigujte v kampaňovém editoru

Nejprve vyberte kanál kampaně, který chcete použít pro komunikaci.

  1. Na první kartě pojmenujte kampaň – toto jméno je pouze pro vaši informaci, abyste mohli kampaň později rozpoznat v přehledech.
  2. Na druhé záložce “Cílení” můžete zkontrolovat, zda jsou kritéria cílení správná, můžete je také upravit.
  3. Na třetí kartě “Kdy” nastavíte datum a čas vaší kampaně. Cílené kampaně lze posílat od pondělí do pátku od 8:00 do 17:00. Online (LBS kampaně, kampaně založené na geolokaci) lze odesílat od pondělí do soboty od 8:00 do 20:00.
  4. Na čtvrté kartě “Zpráva” můžete vytvořit nebo vybrat šablonu. Šablony můžete předem vytvořit v hlavním menu v šablonách. Zde také najdete informace o přidání odkazu na adresu URL nebo odkazu na vaši zprávu. Případně si můžete poslat zkušební zprávu, na některé z čísel zaregistrovaných pod Vaší společností.
  5. Jedním z posledních kroků je nastavení “Rozpočtu”. Stanovíte rozpočet kampaně a maximální cenu za zprávu (tj. definujte maximální ochotu platit za doručenou zprávu). Většina odeslaných zpráv bude zaslána za minimální cenu, pouze ty, které odcházejí na zákazníky, na které cílí více společností, se dostanou do “aukce” – zpráva je zaslána s nejvyšší nabídkou, přičemž platí druhá nejvyšší nabídka (aukce druhé ceny). Chcete-li se ujistit, že dosáhnete požadovaného počtu zákazníků, nastavte dostatečně vysokou nabídku.
  6. V posledním kroku – “Potvrdit”, můžete před odesláním zkontrolovat nastavení kampaně. Pokud chcete něco změnit, klikněte na “Upravit”. Když je vše OK, klikněte na “Odeslat”. Kampaň bude postoupena schvalovacímu procesu.

4. Analyzujte výsledky

Po odeslání kampaně se podívejte na výsledky. Kliknutím v části Report získáte sumární informace o kampani – kolik kusů odešlo, za jakou částku, jaká byla průměrná cena či kolik lidí kliklo na link. Najdete zde všechny užitečné informace, aby v budoucnu byla tvorba kampaně jednodušší a výsledek efektivnější.

Michal Haluza

Sales & Support @ Market Locator CZ

Sdílejte článek s přáteli
Nenechejte si ujít!

Zapojte se do našeho seznamu přátel a my Vám "kde tu" pošleme skvělé inspirace, případové studie a nové nápady, které vám pomohou zlepšit marketing a analytiku.