Zpět na články

Jak napsat údernou SMS

Jak napsat údernou SMS

SMS je specifický formát. Z našich zkušeností s SMS marketingem jsme připravili krátký sumář doporučení, které zajistí maximální efektivitu Vaší kampaně.

Úderná SMS zpráva v mobilním SMS marketingu

SMS musí být zásadně bez diakritických znamének typických pro češtinu, jako je háček a čárka.
Problémy mohou mít některé speciální znaky, například €, “”, £, [], {}, nemusí být příjemci zobrazeny.
Doporučujeme otestovat funkčnost zvláštních znaků. Pokud se nezobrazí, nahraďte je za běžné znaky, například EUR apod.

Zaujměte hned na začátku

Abyste u adresáta hned v úvodu prolomili negativní reakci, je dobré zaujmout ho už prvními slovy SMS. Ideální je zachytit v nich hlavní podstatu Vaší nabídky, hlavní benefit, u kterého očekáváte, že přiláká zájem. Je třeba formulovat ho dostatečně atraktivním způsobem, např. “Sleva 500 Kc na …” nebo “Vecere zdarma …” apod.

Doporučujeme používat nejpřesnější informace a vyvarovat se obecně: např. “Usetrite 400 Kc …” zní mnohem atraktivněji, než “Ziskejte velke vyhody …”

Zaujmout mohou i výstražné zvolání, např. “Pozor!”, “Novinka!” apod.

Abyste opravdu zaujali i dalším obsahem SMS, je třeba pro Vaši nabídku vybrat správnou skupinu adresátů – takových, u kterých je skutečný potenciál a předpoklad využití nabídky. Takoví čtenáři budou mít přirozený zájem, pokud budou nabídkou osloveni.

Méně je více

Dobrá SMS je krátká. Pohled na příliš dlouhý text, který je třeba číst, může adresáta vysloveně odehnat. Proto doporučujeme vyjadřovat se stručně a výstižně. Ideální délka SMS by neměla přesáhnout 200 znaků včetně mezer.

Berte v úvahu, že zájem adresáta o Vaši reklamní SMS je mnohem nižší než ten Váš. Někteří ji dokonce mohou chápat jako obtěžování. Proto nezahlcujte adresáty dlouhým textem, ale předejte jim svou informaci co nejjednodušším způsobem.

Důležité ZVÝRAZNIT, nepodstatné vypustit

Důležité informace je vhodné zvýraznit, aby vystoupily do popředí. Dá se pracovat s velikostí písmen, např. celé slovo nebo spojení napsat velkými písmeny – “DAREK”, nebo “SLEVA 30%” apod. Můžete také využít mezery mezi znaky,
např. “Z A D A R M O”.

Zachovejte přiměřenou míru a nepřehánějte, aby nebylo každé druhé slovo zvýrazněné. SMS by se stala nepřehlednou a smysl zvýraznění by se ztratil. Ideální je v rámci jedné SMS zvýraznit jedno slovo/ slovní spojení. Vezměte v úvahu, že číslice nebo některé zkratky píšeme v SMS také velkými písmeny a vizuálně tak zahušťují množství zvýrazněného textu.

Méně podstatné informace do SMS. Snažte se psát, co nejstručněji.

Vyhýbejte se většímu počtu technických a číselných údajů, dat, či názvů. Toto rozptyluje pozornost čtenáře a zhoršuje čitelnost. Dávejte pouze fakta a informace, které jsou opravdu potřebné pro pochopení nabídky.

Nákupní odkaz na závěr

Nezapomeňte adresáta nasměrovat do Vašeho e-shopu, prodejny, či na linku telefonického prodeje, kde může prezentovanou nabídku využít. Pokud má SMS přinést reálné prodejní výsledky, toto je nezbytná podmínka.

Adresát přirozeně podvědomě očekává odkaz v závěru Vaší SMS. Takže po úderném atraktivním úvodu a stručném vysvětlení nabídky zakončete SMS instrukcemi pro využití nabídky.

Příklady úderných SMS kampaní

  • Prijdte na squash v pracovni dny mezi 9-16h s 50% slevou (150 Kc) do Relax v Praze. Rezervujte na tel. 123456789. Platnost nabidky do 31.8.2018
  • Pouze tento tyden SLEVA NA PEDIKURU 30% ve vasem oblibenem AP salonu! Jen do patku 5.6.2018. Prokazte se kodem X7HW4J
  • Mate uz dnes vseho dost? Pridejte k nam na hodinu jogy o 16.00 pouze za 50 Kc! Ukazte tuto SMS pri placeni. Plati pouze dnes v www.DYS.sk Nova ul. v Ostrave.
  • Vitejte v Auparku. Aktualne probiha V Y P R O D E J v prodejně H & M se slevou az do 70%. Prijdte nas navstivit!
  • Prijdte do kina! Do konce srpna AKCE 1 + 1 vstupenka zdarma na vsechny filmy v kině Cinema City v Olomouci.
  • ALZA.CZ slevovy kod: FBA67V. Sleva 750 Kc pri nakupu nad 2 500 Kc. Uplatnete jeste dnes na www.alza.cz
Michal Haluza

Sales & Support @ Market Locator CZ

Sdílejte článek s přáteli
Nenechejte si ujít!

Zapojte se do našeho seznamu přátel a my Vám "kde tu" pošleme skvělé inspirace, případové studie a nové nápady, které vám pomohou zlepšit marketing a analytiku.